Flinders trekt groeikapitaal aan bij Peak Capital

19 DECEMBER 2013, AMSTERDAM, THE NETHERLANDS
Samenvatting
Flinders maakt vandaag bekend dat financiering is aangetrokken bij investeringsfonds Peak Capital. Het fonds neemt een belang van 20 procent in de woonwebshop. Het groeikapitaal wordt gebruikt voor de verdere verbreding van het assortiment, vergroting van de online experience en expansie naar het buitenland.

Vorig jaar bleek de sector Huis en Tuin volgens Thuiswinkel.org een van de snelste groeiers online. "De woonbranche staat aan de vooravond van grote veranderingen. Het consumentengedrag is drastisch veranderd en internet speelt een steeds grotere rol in de oriëntatie- en aankoopfase. Traditionele woonwinkels hebben moeite zich aan te passen. Dit biedt kansen voor een nieuwe partij als Flinders, die internet in de genen heeft", aldus Thijs Gitmans, fondsmanager van Peak Capital.

Flinders is in 2010 opgericht door Geert-Jan Smits, voormalig directeur van internetadviesbureau Jungle Minds. De woonbranche is een traditionele sector waar de versnippering aan leveranciers groot is en de automatiseringsgraad laag. “Dit schept ruimte voor een nieuwe partij,” aldus Smits. “Het groeigeld gebruiken wij om nieuwe merken en producten toe te voegen aan ons assortiment. Hierbij is het de uitdaging om de juiste voorraden aan te leggen, maar ook om voorraden bij leveranciers te ontsluiten. Online gaan we investeren in het bieden van meer inspiratie. Meubels en verlichting moet je online bijna kunnen aanraken, dat is de uitdaging. Tot slot zullen we in januari 2014 de stap
en designwinkel te openen in Antwerpen.”

Over Flinders

Flinders is een woonwinkel die online en offline
combineert en waar consumenten en bedrijven meer dan 10.000 designproducten
kunnen vinden. Het is de missie van Flinders om design voor iedereen
toegankelijk te maken. Dit doet zij online met een webshop en een eigen online
magazine, en offline met drie cafés in Amsterdam en Groningen. Flinders is tweemaal
op rij verkozen tot de Beste Woonwebshop van Nederland.

Over Peak Capital

Peak Capital is een
Nederlands investeringsfonds dat geld, kennis en netwerk investeert in snelgroeiende
bedrijven in de sectoren technologie, media en communicatie. Peak Capital heeft
de overtuiging dat bedrijven met unieke technologie, slimme verdienmodellen en
daadkrachtig management in staat moeten zijn marktleider in hun branche te
worden. Peak Capital is opgericht door ondernemers met ieder meer dan tien jaar
ervaring in verschillende branches van het bedrijfsleven. Lees meer op Peakcapital.nl.

- Einde bericht -

Flinders BV | Geert-Jan Smits | 19 december 2013 | Tel 020 – 3030 630

Website: www.flinders.nl

Voor een interview met de oprichter of meer informatie over de participatie kunt u contact opnemen met:

Geert-Jan Smits, directeur Flinders, telefoon 020 3030 630 of e-mail geertjan.smits@flinders.nl

Thijs Gitmans, Peak Capital, telefoon 06 - 34 188 413 of e-mail thijs@peakcapital.nl

Citaten
"De woonbranche staat aan de vooravond van grote veranderingen. Het consumentengedrag is drastisch veranderd en internet speelt een steeds grotere rol in de oriëntatie- en aankoopfase. Traditionele woonwinkels hebben moeite zich aan te passen. Dit biedt kansen voor een nieuwe partij als Flinders, die internet in de genen heeft." Thijs Gitmans (Peak Capital)
"Het groeigeld gebruiken wij om nieuwe merken en producten toe te voegen aan ons assortiment. Hierbij is het de uitdaging om de juiste voorraden aan te leggen, maar ook om voorraden bij leveranciers te ontsluiten. Online gaan we investeren in het bieden van meer inspiratie. Meubels en verlichting moet je online bijna kunnen aanraken, dat is de uitdaging. Tot slot zullen we in januari 2014 de stap zetten naar België. Eerst online, om vervolgens in september een horecagelegenheid en designwinkel te openen in Antwerpen." Geert-Jan Smits (Flinders)
Over Flinders

Nederland
Flinders is een woonwinkel waar consumenten en bedrijven meer dan 25.000 designproducten kunnen vinden. De woonwinkel heeft betaalbaar design: van woonaccessoires en design verlichting tot en met design tafels en eetkamerstoelen. Het is de ambitie van het bedrijf om design voor iedereen bereikbaar te maken. Dit doet zij door te informeren, design te laten beleven en waar nodig een helpende hand te bieden. Flinders is officieel dealer van merken als Artemide, Hay, Kartell, Moooi, MDF Italia en Vitra en is actief in Nederland, België en Duitsland.

Deutschland
Flinders ist ein Geschäft, in dem Sie mehr als 25.000 Design-Produkte entdecken können, die zu Ihrer Einrichtung passen. Ob Sie nun auf der Suche nach günstigen Wohnaccessoires, einer einzigartigen Design Leuchte oder dem perfekten Esszimmerstuhl sind; in der Kollektion von Flinders werden Sie es mit Sicherheit finden. Unser Ziel ist es, Design für jedermann zugänglich zu machen. Wir tun dies, indem wir gut informieren, es Ihnen ermöglichen das Design auch in Echt zu erleben und wenn notwendig, eine helfende Hand anbieten.