Scandinavische designmerken leveren populairste cadeaus voor de kerstperiode in Vlaanderen

De Vlaamse consument heeft een voorkeur voor Deense design labels

25 NOVEMBER 2015, BELGIUM
Samenvatting
De Vlaamse consument heeft een voorkeur voor Deense design labels als HAY, Muuto en Ferm Living als het gaat om de aanschaf van kerstcadeaus op woongebied. Dit blijkt uit onderzoek van Flinders, een webshop in meubels en woonaccessoires.

Voor het onderzoek zijn zowel de zoekvolumes op Google.be als op Flinders.be bekeken. In de eerste 11 maanden van 2015 bezochten 420.000 mensen de website Flinders.be. Daarbij werden bijna 1,6 miljoen pagina’s bekeken. Aan de hand van een analyse van de paginabezoeken en de zoekvolumes op Google.be is een top 5 samengesteld van de meest populaire designmerken van 2015. “Vlamingen kiezen voor vernieuwend en tevens betaalbaar design uit Scandinavië. Daarnaast blijft een vertrouwd merk als Vitra het ook erg goed doen gedurende het kerstseizoen,” aldus Geert-Jan Smits, directeur van Flinders.

Populairste designmerken Kerst 2015
1.HAY (Denemarken) - 8% *
2.Vitra (Zwitserland) - 6%
3.Muuto (Denemarken) - 6%
4.Ferm Living (Denemarken) - 5%
5.Bloomingville (Denemarken) - 5%
(*) Percentage van de zoekopdrachten naar designmerken in Vlaanderen. Peildatum: okt-nov 2015.

De categorie Home & Garden behoort tot de snelst groeiende categorieën op het internet in Vlaanderen. De BeCommerce Market Monitor geeft aan dat het percentage online kopers in België steeg van 8% naar 12% in Q2 2015. Daarmee behoort de categorie Wonen tot de top-5 categorieën online. Naar verwachting zullen gedurende de cadeaumaanden (Q4 2015) 1,6 miljoen online aankopen worden gedaan in deze categorie.

Over Flinders
Flinders is een woonwinkel waar consumenten en bedrijven meer dan 15.000 designproducten kunnen vinden. Het is de missie van Flinders om design voor iedereen toegankelijk te maken. Het bedrijf heeft een award winning webshop, een online blog en twee winkels in Zaandam en Maastricht. Bij Flinders werken momenteel 30 medewerkers.

- Einde persbericht -

Flinders BV | Geert-Jan Smits | Tel 03 80 83 705
Website: www.flinders.be
Voor een interview met Geert-Jan Smits kunt u contact opnemen met: Geert-Jan Smits, directeur Flinders, e-mail geertjan.smits@flinders.be

Citaten
"Vlamingen kiezen voor vernieuwend en tevens betaalbaar design uit Scandinavië. Daarnaast blijft een vertrouwd merk als Vitra het ook erg goed doen gedurende het kerstseizoen." Geert-Jan Smits, CEO Flinders
Over Flinders

Nederland
Flinders is een woonwinkel waar consumenten en bedrijven meer dan 25.000 designproducten kunnen vinden. De woonwinkel heeft betaalbaar design: van woonaccessoires en design verlichting tot en met design tafels en eetkamerstoelen. Het is de ambitie van het bedrijf om design voor iedereen bereikbaar te maken. Dit doet zij door te informeren, design te laten beleven en waar nodig een helpende hand te bieden. Flinders is officieel dealer van merken als Artemide, Hay, Kartell, Moooi, MDF Italia en Vitra en is actief in Nederland, België en Duitsland.

Deutschland
Flinders ist ein Geschäft, in dem Sie mehr als 25.000 Design-Produkte entdecken können, die zu Ihrer Einrichtung passen. Ob Sie nun auf der Suche nach günstigen Wohnaccessoires, einer einzigartigen Design Leuchte oder dem perfekten Esszimmerstuhl sind; in der Kollektion von Flinders werden Sie es mit Sicherheit finden. Unser Ziel ist es, Design für jedermann zugänglich zu machen. Wir tun dies, indem wir gut informieren, es Ihnen ermöglichen das Design auch in Echt zu erleben und wenn notwendig, eine helfende Hand anbieten.