Flinders trekt Europa in en benoemt Oscar Diele tot operationeel directeur

17 JUNI 2015, ZAANDAM, THE NETHERLANDS
Samenvatting
Flinders breidt de directie uit en benoemt Oscar Diele tot operationeel directeur. Hiermee kan Flinders de beoogde Europese expansie vorm gaan geven.

Medeoprichter Geert-Jan Smits: “Ik ben zeer verheugd dat Oscar het Flinders team komt versterken. Door zijn komst kan Flinders de enorme groei die zij doormaakt gaan voortzetten. Vooral de achterkant van het bedrijf is klaar voor een professionaliseringsslag.” De komende jaren zal Flinders Europa intrekken en dat zal de nodige uitdagingen met zich meebrengen. “Samen met Oscar kan Flinders de ambities waarmaken. Ik zal mij daarbij toeleggen op het merk- en leveranciersbeleid en de doorontwikkeling van het online platform."

Oscar Diele neemt binnen Flinders de leiding over de vakgebieden Marketing, Logistiek en Klantenservice. Oscar Diele (45) heeft een achtergrond in e-commerce bij bedrijven als Wehkamp, Marktplaats, TomTom en TNT. Oscar was sinds 2014 al lid van de Raad van Advies van Flinders en is eerder dit jaar toegetreden als aandeelhouder. In 2012 werd Oscar Diele uitgeroepen tot Marketeer of the Year.

Over Flinders
Flinders is een woonwinkel waar consumenten en bedrijven meer dan 15.000 designproducten kunnen vinden. Het is de missie van Flinders om design voor iedereen toegankelijk te maken. Het bedrijf heeft een award winning webshop, een magazine, een winkel en vier cafés in Amsterdam, Hilversum en Groningen. Bij Flinders Design werken momenteel 30 medewerkers.

- Einde persbericht -

Flinders BV | Geert-Jan Smits | Tel 020 3030630
Website: www.flinders.nl en www.flinders.be
Voor een interview met Oscar Diele en/of Geert-Jan Smits kunt u contact opnemen met: (T) 020-3030630
Geert-Jan Smits, directeur Flinders, e-mail geertjan.smits@flinders.nl
Oscar Diele, directeur Flinders, e-mail oscar.diele@flinders.nl

Citaten
"Ik ben zeer verheugd dat Oscar het Flinders team komt versterken. Door zijn komst kan Flinders de enorme groei die zij doormaakt gaan voortzetten. Vooral de achterkant van het bedrijf is klaar voor een professionaliseringsslag." Geert-Jan Smits
Over Flinders

Nederland
Flinders is een woonwinkel waar consumenten en bedrijven meer dan 25.000 designproducten kunnen vinden. De woonwinkel heeft betaalbaar design: van woonaccessoires en design verlichting tot en met design tafels en eetkamerstoelen. Het is de ambitie van het bedrijf om design voor iedereen bereikbaar te maken. Dit doet zij door te informeren, design te laten beleven en waar nodig een helpende hand te bieden. Flinders is officieel dealer van merken als Artemide, Hay, Kartell, Moooi, MDF Italia en Vitra en is actief in Nederland, België en Duitsland.

Deutschland
Flinders ist ein Geschäft, in dem Sie mehr als 25.000 Design-Produkte entdecken können, die zu Ihrer Einrichtung passen. Ob Sie nun auf der Suche nach günstigen Wohnaccessoires, einer einzigartigen Design Leuchte oder dem perfekten Esszimmerstuhl sind; in der Kollektion von Flinders werden Sie es mit Sicherheit finden. Unser Ziel ist es, Design für jedermann zugänglich zu machen. Wir tun dies, indem wir gut informieren, es Ihnen ermöglichen das Design auch in Echt zu erleben und wenn notwendig, eine helfende Hand anbieten.